Náš příběh
Osobní příběh majitele a zakladatele agentury AdWorkers.cz
Příběh jednoho z vás...
Je to tak, jsem jedním z vás. Přestože se na poli e-commerce a online marketingu pohybuji již dlouhých 15 let. Svůj první online projekt jsem rozjel hned po dokončení školy. Byl to e-shop s nabídkou repasovaných notebooků. Měl jsem sen, že se můj koníček jednoho dne stane plnohodnotným povoláním. Ale narazil jsem samozřejmě na nedostatek zkušeností s prodejem. Takové pojmy jako PPC reklama nebo PPC kampaně mi vůbec nic neříkaly.
Jak se říká, nevěděl jsem, jak se prodat.
jak šel čas...
Tehdy mi došlo, že se potřebuji nejdříve hodně učit. Nechal jsem se zaměstnat v jednom středně velkém e-shopu, abych pochytil nějaké praktické zkušenosti. A potom přišla další zaměstnání. Všechna se točila kolem obchodu a obchodních dovedností. Vyzkoušel jsem si v praxi, jak fungují různá odvětví. Prodej elektroniky, softwaru, rychloobrátkového zboží, dokonce i stavebního materiálu.
Můj sen přežil všechny pracovní povinnosti. V Opavě jsem založil firmu na opravu počítačů a notebooků a začal přemýšlet o tom, jak o sobě dát vědět lidem. Nejprve jsem vyzkoušel online reklamu na googlu a na seznamu. Jednoduchý online marketing zafungoval a lidé si nás našli. Navíc začali poptávat i koupi počítačů a notebooků namísto starých kousků, které jim už dosloužily. Spustili jsme tehdy náš první e-shop. Zpočátku jen pro místní. Viděli jsme ale velký komerční potenciál a na základě toho učinili rozhodnutí začít více investovat do reklamy.
V průběhu času jsme spolupracovali s různými odborníky na reklamu. S většími reklamními agenturami i s freelancery. Všichni slibovali zázraky na počkání, my jsme do jejich strategií sypali hromady peněz a výsledky nikde. Zlomovým okamžikem pro mě byl moment, kdy jsem seděl na schůzce s představitelem další agentury a poslouchal ty samé řeči, co jsem od jeho konkurentů slyšel snad už stokrát. Tehdy jsem si řekl, že už stačilo.
Po mnoha špatných zkušenostech s takzvanými odborníky, kteří na mě chrlili jeden odborný výraz za druhým, jsem se rozhodl, že se správu PPC kampaní prostě naučím dělat sám. Zaplatil jsem drahá školení, soukromé konzultace s mentory a naučené znalosti jsem také ihned testoval v praxi na svém e-shopu. Postupně jsem si ověřil, které postupy skutečně fungují a co je naopak zbytečným vyhazováním peněz. Kampaň se úspěšně rozjela.
Profesní výzvou byl nový e-shop mé ženy. To, co skvěle funguje u webu s elektronikou, se však nedá s úspěchem aplikovat na prodej hraček a potřeb pro malé děti. Musel jsem najít cestu k novému typu zákazníků. Bylo potřeba zapojit také reklamu na facebooku a instagramu, zajistit spolupráci s vhodnými influencery. Výsledky se dostavily prakticky ihned po spuštění reklamní kampaně. Největší odměnou mi byla spokojenost mé manželky, která tak díky úspěšně nastavené kampani mohla po ukončení mateřské povýšit svůj koníček na plnohodnotnou práci.
je to o vás!
Možná jste na začátku své cesty. Nebo jste už naopak vyzkoušeli několik agentur a setkali se s lidmi, kteří slibovali zázraky na počkání. Jenže výsledky se pak jaksi nedostavily. Čísla na papíře možná vypadala hezky, ale prodeje se nijak razantně nezvýšily.
Prozradím vám tajemství. Tím nejdůležitějším článkem v online marketingu jste vy. Vy a vaši zákazníci. Ne reklamní agentury. PPC reklama, správa PPC kampaní, online marketing. Nemusíte tyto pojmy sami znát, aby vaše reklama fungovala a přinesla znatelné zvýšení obratu. Prošel jsem si tím, čím si dnes procházíte možná právě vy. Utratil jsem spoustu peněz za špatně nastavené reklamní kampaně, zbytečně promarnil spoustu času a ztratil mnoho ideálů.
Poté jsem se rozhodl vzít svůj osud pevně do vlastních rukou. Od té doby jsem ušel velký kus cesty. Stojí za mnou desítky úspěšných reklamních kampaní a teď jsem tady, připraven předat své zkušenosti. Pomůžu vám zvýšit prodeje na internetu. Bez rozmáchlých gest a ohánění se cizími slovy. Zato však s viditelnými a měřitelnými výsledky.
Michal Toman, majitel a zakladel AdWorkers.cz
AdWorkers.cz
O nás
Pomůžeme Vám vybudovat Vaše podnikání na internetu. Postavíme úspěšný e-shop nebo webovou prezentaci, vymyslíme a zrealizujeme kompletní marketingové strategie. Máme přes 15 let zkušeností s online podnikáním. Měřitelné a reálné výsledky.
"Dělejte to, co Vás baví a v čem jste nejlepší. To ostatní nechte na nás..."